À propos du Conseil RHiM

Faciliter la collaboration au sein du secteur minier canadien.

Raison d’être

Le Conseil des ressources humaines de l’industrie minière (Conseil RHiM) est un organisme canadien sans but lucratif dont la mission consiste à cibler les occasions et à relever les défis du secteur canadien des minéraux et des métaux sur le plan des ressources humaines et de la main-d’œuvre.

Notre mission

Il stimule la collaboration entre les intervenants de l’industrie pour mieux comprendre les tendances du marché du travail, relever les occasions qui se présentent et trouver des solutions aux problèmes qui touchent les ressources humaines.

Notre vision

Sa vision? Bâtir une main-d’œuvre canadienne diversifiée, durable, fiable et qualifiée qui est reconnue à l’échelle internationale.

Nos valeurs

  • Collaboration
  • Engagement
  • Inclusion
  • Efficacité
  • Respect
  • Intégrité
  • Connaissances

Découvrez quelques-unes des nombreuses réalisations du Conseil RHiM au cours de ses 25 années de collaboration de premier plan dans le secteur minier du Canada.

Notre travail est guidé par nos priorités. Voici un aperçu des priorités stratégiques de notre industrie.

Information sur le marché du travail

À titre d’organisme national visant à faciliter la collaboration dans l’ensemble du secteur minier canadien afin de comprendre les tendances du marché, de cibler les possibilités et d’élaborer des solutions, le Conseil RHiM améliorera :

  • la compréhension des problèmes en matière de RH, de l’offre et de la demande de main-d’œuvre, et des lacunes importantes par région et par profession;
  • l’approche à long terme en matière de gestion des RH, de prise de décisions et de planification de la main-d’œuvre;
  • l’élaboration et la mise en œuvre de stratégies proactives pour s’adapter à l’évolution du marché du travail;
  • la reconnaissance et la visibilité du Conseil RHiM en tant qu’expert principal en recherche sur le marché du travail pour le secteur minier canadien.

TOUS NOS PROGRAMMES IMT

Inclusion, diversité et pefectionnement professionnel

À titre d’organisme national visant à faciliter la collaboration dans l’ensemble du secteur minier canadien afin de comprendre les tendances du marché, de cibler les possibilités et d’élaborer des solutions, le Conseil RHiM améliorera :

  • la capacité de l’industrie à attirer des employés de divers groupes;
  • les mesures prises par l’industrie pour élaborer et mettre en œuvre des stratégies d’inclusion afin de favoriser le maintien en poste de divers groupes d’employés;
  • la sensibilisation, l’intérêt et la perception quant aux carrières dans l’industrie minière;
  • les liens et relations entre les chercheurs d’emploi, les établissements d’enseignement et l’industrie.

TOUS NOS PROGRAMMES DIVERSITÉ ET INCLUSION

TOUS NOS PROGRAMMES DÉVELOPPEMENT DE CARRIÈRE

Normes professionnelles canadiennes et perfectionnement de la main d’œuvre

À titre d’organisme national visant à faciliter la collaboration dans l’ensemble du secteur minier canadien afin de comprendre les tendances du marché, de cibler les possibilités et d’élaborer des solutions, le Conseil RHiM améliorera :

  • la compréhension commune des connaissances, compétences et habiletés actuelles et pertinentes dans certaines professions de l’industrie minière;
  • la reconnaissance des normes professionnelles canadiennes (NPC) du Conseil RHiM par l’ensemble des gouvernements provinciaux et territoriaux et des intervenants de l’industrie minière;
  • l’harmonisation de la formation avec les exigences de l’industrie minière en matière de compétences;
  • la reconnaissance des normes nationales de formation du Conseil RHiM et de leur valeur dans l’harmonisation de la formation avec les NPC;
  • le bassin de travailleurs formés selon les NPC;
  • l’accès à la reconnaissance professionnelle des travailleurs miniers pour toutes les professions au sein du Conseil RHiM liées aux NPC;
  • le bassin de travailleurs possédant des compétences reconnues à l’échelle nationale;
  • l’employabilité et la transition de travailleurs dans certaines professions de l’industrie minière.</

TOUS NOS PROGRAMMES NPC-PMO

Engagements et partenariats statégiques

À titre d’organisme national visant à faciliter la collaboration dans l’ensemble du secteur minier canadien afin de comprendre les tendances du marché, de cibler les possibilités et d’élaborer des solutions, le Conseil RHiM améliorera :

  • la coopération et la collaboration entre les intervenants de l’industrie;
  • la connaissance des tendances sectorielles en matière de RH ainsi que la capacité à les aborder;
  • la mobilisation des intervenants;
  • la réponse aux besoins du secteur grâce à des programmes efficaces et représentatifs.

TOUS NOS PROGRAMMES EPS

Gouvernance

La structure de gouvernance du Conseil RHiM reflète notre industrie.

La plus grande partie des membres de notre conseil d’administration et de nos comités de programme sont des représentants des employeurs et des entrepreneurs du secteur minier au Canada. En plus des employeurs, nos conseils ou comités permanents peuvent aussi comprendre des représentants de syndicats, d’établissements d’enseignement, d’associations et de groupes autochtones.

Conseil d’administration

Le Conseil RHiM est régi par un conseil d’administration réunissant 14 personnes qui représentent un échantillon des employeurs, syndicats, associations, groupes d’équité et enseignants du secteur minier de partout au Canada.

Keith Harris-Lowe (Président)

Vice-président, Projets spéciaux

Agnico Eagle

Jenine Ellefson (Vice-présidente)

Vice-présidente, Ressources humaines

Newmont, Amérique du Nord

Dean Winsor (Ancienne président)

Vice-président, Ressources humaines

Teck Resources

Shanyn Bzowey

Directrice, talent et RH

Suncor Energy

Viviane Ajub

Chef des RH pour les opérations en Ontario

Vale

Geoff Smith

Vice-président, Affaires gouvernementales

Association minière du Canada

Jered Heigh

Responsable Acquisition et Développement de Talents

Cameco

Sherry Iskander

Conseillère principale, talent

Rio Tinto

Jan Romo

Représentant national

Unifor

Mario Santos

Représentante national

Unifor

Brian Vaillancourt

Vice-président, développement des affaires

College Boreal

Steve Ball

Chef de projet minier

Hatch

Glenn Nolan

Vice-président, Affaires gouvernementales

Ring of Fire Metals

Myles Sullivan

Directeur – District 6

United Steelworkers

Équipe du Conseil RHiM

Permettez-nous de nous présenter

Possibilités de carrière au Conseil RHiM

Merci de votre intérêt pour joindre notre équipe!

Veuillez noter que le Conseil RHiM n’est pas un bureau de placement et n’offre pas de postes autres que ceux énumérés sur cette page. Le Conseil RHiM n’accepte aucun curriculum vitæ relatif à des postes généraux dans l’industrie minière. Veuillez consulter les sites d’emplois et les sites des entreprises pour connaître les possibilités d’emploi dans l’industrie minière.

Le Conseil RHiM s’engage à favoriser l’inclusion et la diversité au sein de son personnel. Veuillez consulter notre politique et nos procédures en matière d’inclusion et de diversité (anglais seulment) pour en savoir plus.

Manager, Marketing and Outreach

About the position

Reporting to the Director, Marketing and Communications, the Manager, Marketing and Outreach contributes to and oversees development of Council marketing and business development activities.

In this role, the Manager, Marketing and Outreach will work in collaboration with project and program staff and members of the senior management team to:

  • Manage and implement marketing and business development plans in support of all Council projects and programs.
  • Manage the planning, designing, implementation and evaluation of the Council’s marketing campaigns and business development activities and materials.

As part of the marketing and communications team, the Manager, Marketing and Outreach participates in building awareness of the Council and reaching and engaging key stakeholders to increase program uptake.

Responsibilities

  • Manages, develops and implements outreach plans to support Council and program awareness and business development goals in collaboration with other members of the MiHR team.
  • Manages integrated marketing campaign execution, and dissemination of related products, information and research.
  • Supports outreach strategy development and conducts outreach activities (messaging, emails, phone calls, meetings, etc.) to increase program uptake in the areas of skills training, wage subsidies and internships, certification, career awareness and other initiatives as required.
  • Identifies opportunities for promotion and writes, produces, distributes and evaluates subsequent marketing content and collateral (print, digital, video).
  • Develops, implements and evaluates advertising campaigns in collaboration with the Marketing and Communications Team and external agencies.
  • Researches stakeholders and prospects for programs and events to expand MiHR’s network and reaches out to stakeholders to explain program offerings, maintain and grow networks, partnerships and opportunities that increase Council program uptake and recruit program committee members.
  • Maintain contact lists and an organized record of marketing metrics and campaigns, with some analytics provided by other members of the Communications Team. 
  • Builds brand awareness, increases social reach and improves search engine optimization (SEO) by understanding MiHR’s strategic priorities and audiences, enhancing online content and providing high quality messaging
  • Provides subject matter expertise related to the development and implementation of marketing and outreach campaigns.
  • Supports communications, business and funding development activities through research and engagement with industry stakeholders.
  • Conducts primary and secondary research to prepare marketing materials and key messaging.

Education/Experience

  • Diploma in Marketing, Communications, Public Relations or equivalent.
  • 3 – 5 years of relevant work experience. Mining industry and training program experience are considered assets.
  • Strong leadership, presentation, multi-tasking and interpersonal skills.
  • Strong verbal communication skills are important, as outreach to stakeholders via telephone is required
  • Computer skills with experience in Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint) and internet research.
  • Analytics monitoring experience.
  • Strong ability to take initiative, with keen attention to detail.
  • Ability to shift between rotating priorities based on program deliverables and project timelines.
  • Ability to work collaboratively in a team environment.
  • Ability to work in English and French is preferred.
  • Equity, diversity and inclusion experience is considered an asset.

What MiHR has to offer

  • Competitive salary + bonus
  • Competitive benefits package
  • Group RRSP matching
  • 3 weeks vacation

Job Type: Full time, 1 Year Contract ending March 2024
Location: Kanata, ON
Salary Range: $60,000 to $70,000 + Bonus

Schedule

  • 7.5 hour work day
  • Monday-Friday
  • Hybrid working model with a blend of time working in office and working from home.

How to apply

Send us your resume and cover letter in PDF to hr@mihr.ca to tell us why you would like to work with us and why you think we would be a good fit for you!

Program Manager

About the position

The Program Manager is responsible for designing, managing, delivering and evaluating projects, which support the strategic priorities of the Council in the areas of training and career development.  Responsibilities also include leading the planning and implementation of projects, managing stakeholder and partner relations, and identifying strategic opportunities, including supporting business development and proposal activities.

Responsibilities

  • Designs, plans, manages and monitors project execution, activities, data and relationships to ensure high quality deliverables are on time and on budget.
  • Conducts project management, including: planning and activity scheduling; engagement and management of relationships with consulting services/contractors, steering committees, stakeholders and partners; project monitoring, evaluation, data management and reporting; and, identifying/mitigating project risks in accordance with policies, procedures and taking the broader mining sector environment into account.
  • Supports monitoring and reporting on project financial progress, calculating and reporting cash and in-kind contributions.
  • Engages with industry stakeholders as well as identifies and participates in relevant industry events to promote projects, identify business development opportunities and support MiHR’s strategic workforce objectives.
  • Plans, organizes and facilitates committee meetings, providing support to committee processes and members as needed.
  • Establishes key performance measurement, evaluation, data management and validation strategies to monitor the effectiveness of projects, initiatives and individual activities.
  • Conducts/analyses primary and secondary research as well as carries out policy analysis as required.
  • Contributes to business development activities and supports the identification and securing of new sources of funding.
  • Contributes to the development of processes, systems, policies, procedures, data and tools related to project identification, design, implementation, evaluation and alignment with MiHR’s strategic objectives. Coordinates communications in collaboration with internal marketing team and/or contractors, ensuring: project participants, stakeholders and committees are informed of project progress; broader sector engagement and awareness; effective development of project-related content, product, tools and engagement strategies.

Education/Experience

  • University degree in Social Sciences, Human Resource Management/Business/Commerce, Indigenous or Gender Studies or equivalent.
  • 1-3 years of project management, research, and/or policy analysis experience. 
  • Experience with diversity, inclusion and working with under-represented groups is considered an asset.
  • Strong communication skills required including written (i.e. reports, social media, day-to-day messaging), verbal (facilitation, presentation, in person, online, large or small groups)
  • Strong computer skills including MS Office products, data management, Internet research, etc.
  • Ability to work independently and in a collaborative team environment required.
  • Ability to work in English (French considered an asset).

What MiHR has to offer

  • Competitive salary + bonus
  • Competitive benefits package
  • Group RRSP matching
  • 3 weeks vacation

Job Type: Full time, Permanent
Location: Kanata, ON
Salary Range: $60,000 to $75,000 + Bonus

Schedule

  • 7.5 hour work day
  • Monday-Friday
  • Hybrid working model with a blend of time working in office and working from home.

How to apply

Send us your resume and cover letter in PDF to hr@mihr.ca to tell us why you would like to work with us and why you think we would be a good fit for you!

Program Coordinator

About the position

The Program Coordinator is responsible for supporting the administration of the Council by planning, leading, coordinating and organizing a wide range of administrative functions that support the effective management and administration of the Council’s projects.

Responsibilities

Supports team with administrative requirements related to training and project management, such as:

  • Managing group email inboxes and responding to, and/or directing team-related inquiries
  • Requests for proposals;
  • Data/file management and quality assurance;
  • Project invoicing and reporting;
  • Written, verbal and online communications and relationship stewardship;
  • Coordinating stakeholder/partner inquiries, recommendations, requests, surveys;
  • Compiling and providing information to funders, committees and internal MiHR teams;
  • Compiling and maintaining meeting or training materials (binders, agendas, minutes, correspondence) and supporting related logistics;
  • Research, information-gathering and data-mining;
  • Provides other ad-hoc admin support as required.

Education/Experience

  • Two-year certificate in Office Administration, or equivalent
  • 3-5 years’ administrative experience, working with tight deadlines and communicating with stakeholders
  • Intermediate experience using Microsoft Office products
  • Ability to work independently and in a team environment
  • Ability to prioritize and multi-task
  • Excellent verbal and written communication skills
  • Ability to be adaptable and flexible with changing requirements
  • Bilingualism an asset

What MiHR has to offer

  • Competitive salary + bonus
  • Competitive benefits package
  • Group RRSP matching
  • 3 weeks vacation

Job Type: Full time, Permanent
Location: Kanata, ON
Salary Range: $45,000 to $60,000 + Bonus

Schedule

  • 7.5 hour work day
  • Monday-Friday
  • Hybrid working model with a blend of time working in office and working from home.

How to apply

Send us your resume and cover letter in PDF to hr@mihr.ca to tell us why you would like to work with us and why you think we would be a good fit for you!

MiHR is committed to equal opportunity for all employees and applicants, and are focused on fostering a diverse, equitable and inclusionary workplace. We are committed to equal opportunity and welcome people of any gender identity, race, sexual orientation, age, physical or mental ability, ethnicity, or any underrepresented groups to apply. Please let us know if you require any accommodations throughout the interview process.

We encourage all candidates to apply, however only those selected for an interview will be contacted.

Demeurez au courant

Demeurez au courant

Inscrivez-vous à notre bulletin d’information

Abonnez-vous à Prospecteur en RH, le bulletin d’information officiel du Conseil RHiM, pour recevoir toutes les mises à jour.

Bulletin d’information

Suivez-nous

Ajoutez-nous aux plateformes de médias sociaux suivantes pour rester connecté.

Contactez-nous

Si vous avez besoin de plus amples renseignements, n’hésitez pas à communiquer avec nous dès maintenant.

Restez branché